077-6049304 זמינים לשירותכם.
מחפש אינסטלטור אמין? הגעת למקום הנכון!

מאמר בנושא צילום צנרת

סתימה שנגרמת כתוצאה מחדירת שורשים לתוך צנרת הביוב עלולה לגרום להרס הצנרת וסתימות ביוב, הצפות וריחות רעים.  על ידי הסרת השורשים ניתן לפתוח את הסתימות לשקם את הצינור ולהחזיר מצב לקדמותו. קשה לאמוד נזקים בצנרת ביוב שאליה חדרו שורשים. בעבר היה נהוג לבצע חיתוך שורשים עם מוטות או ספירלה חשמלית וכשזה לא עזר, היה צורך בחפירות, חציבות ושבירת בטונים ובעיה שלכאורה הייתה מינורית הפכה לגדולה כולל פסולת ולכלוך, חוסר נוחות ועלויות גבוהות.
 
מהפכת הטכנולוגיות והשימוש בציוד ממוחשב ואופטי בענף הביוב, הפכו את הנושא לפתיר ביתר יעילות ללא הרס מיותר ולעמידות לאורך שנים. צילום צנרת כפעולה ראשונית באיתור תקלות חוסכת נזק סביבתי זמן ועלויות רבות. בעזרת צילום צנרת לפתרון חדירת השורשים לצנרת הביוב ניתן לאתר באופן נקודתי את הבעיה ולתת לה פתרון ייחודי ומשוכלל.

 דגשים חשובים

עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר במכשור מתקדם ביותר המצלם את פנים צינור הביוב ומהלך הקו בכל הקטרים והעובי של צינורות הביוב. מכשור מתקדם כזה קיים בשוק והינו מערכת שלמה של מצלמות רובוטים. מצלמות משוכללות אלו מסוגלות לחדור לפנים הצנרת ולאתר שורשים וחסימות אחרות במהלך הקווים, לזהות שברים בצנרת ולבצע תיעוד מצולם כולל רישום תאריך ושעת בדיקה. תהליך הבדיקה בצנרת נעשה ללא שבירה והרס. בבדיקה נבדקים גם שיפועי הקווים אורך הצנרת ומצב הצינור באופן כללי. במכשור קיימים גלאים המאתרים גם את מיקום המצלמה כשהיא כבר בתוך הצנרת והיכן היא נמצאת ביחס לבריכה הקרובה. כל תהליך זה כפי שציינו מתועד עד סופו.
 
ישנם מצלמות מדגמים שונים, אך מצלמת ביוב רובוטית מסוגלת לפעול באופן עצמאי ומתגברת על כל מכשול. היא מסוגלת לאתר כשלים במהלך הקו ולעבור בכל זווית כולל מעבר אפסילון וחיבורי טי. ראש המצלמה יודע להסתובב לכל כיוון ולאתר כל מחסום ומכשול.
 
בעזרת צילום צנרת במצלמת רובוט, ניתן לפתור את הבעיות הנובעות מחדירת שורשים לצנרת הביוב. המצלמת רובוט יודעת לבצע חיתוך של צנרת שבורה שקרסה, חותכם חסמים אחרים כמו ברזל, שורשים ברגים אשר נתקעו בצנרת הביוב, פירוק וניסור בטון שנשפך בטעות לביוב, חיתוך וסילוק שורשים ואפילו גזעים שחדרו לצנרת ועוד.

סילוק ואיתור כל הבעיות

לאחר סילוק כל החסמים ואיתור הבעיות שנוצרו לאורך הקו, מתבצע הכנה של ניקוי ושטיפה משאריות ואז אפשר לגשת לתיקון הצנרת עקב הנזקים שגרמו השורשים. התיקון נעשה מצלמת הרובוט. כאשר בעזרתו מבצעים שיטת הטלאה.  בשיטה זו אנו מכניסים לתוך הצנרת טלאי המורכב מסיבי זכוכית וקרבון מוספג בפולימרים ומצמידים את הטלאי בלחץ רב ובחום רב לצינור. הטלאי חזק יותר מהצינור הישן אינו נמעך או נשבר ועמיד לשנים רבות גם במצבים בהם מוזרמת לביוב חומצה ושאר חומרים תוקפניים אשר מזיקים לצנרת עצמה ואינם מזיקים לטלאי.
טלאי זה גם בעל תכונות רעילות המונעות וחוסמות משורשים לחדור שוב את הצנרת ולגרום לנזקים עתידיים. .